Založ si blog

Každý môžeme byť B

Som Košičanka a mám rada svoje mesto.Kedže som dieťa komunizmu, v tej dobe bolo nemožné vidieť na ulici ľudí, ktorý nemajú domov, čiže bezdomovca.Po nežnej revolúcii-alebo volajme to každý, ako chceme, sa to ale zmenilo.Zrazu sa ľudia začinali potulovať po uliciach.Nový systém totiž aj túto odvrátenú stránku.Čo sme predtým videli iba v zahraničných filmoch, teraz prišlo aj k nám.Často si človek-bezdomovec za svoju situáciu môže sám, len zriedkavo je to naopak.Sú bezdomovci, ktoré majú ešte akési štastie v neštastí a skončia v útulkoch.Tam je systém nastavení tak, že ak sa ten človek začlení do komunity,môže sa časom dostať znovu do reálneho života a fungovať.Píšem tento članok z vlastnej skúsenosti, pretože som 3 roky bola v takomto útulku.Ocitla som sa v ňom vlastnou vinou, akýmsi pohŕdaním nad vecami, ktoré by sme si mali vážiť, tj rodina-domov.Bolo to tažké obdobie, ale viera v boha a v samú seba ma zachránili.Momentálne som na lepšej strane života, mám skvelú stálu prácu a bývam v podnájme.

Chodím ale dosť často do mesta a vidím ľudí, ktorých mesto nechá úplne na pospas osudu a pýtam sa:Prečo?Áno viem, jedna vec je, že ten človek musí chcieť.Druhá stránka je ale tá, že mesto by malo konečne vytvoriť útočište aj pre takýchto ľudí, čo síce nechcú zmenu, ale môžu sa v takomto zariadení aspoň umyť, prezliesť, najesť sa a vyspať.Mám ale pocit, že momentálne je trend ten, že síce pred kamerami ukáže mesto, ako je sociálne založené, ale skutek utek.Takýto ľudia nikoho nezaujímajú a tak bohužial často umrierajú na ulici.V poslednom čase sa snažím riešiť jednu pani, ktorá je na ulici a často je vo dvore, kde bývam.Je to zaťiaľ dosť márny boj, ale kedže som znamenie Strelec, tak sme ľudia, čo sa nikdy nevzdávajú.A tak verím, že pre túto pani niečo vybojujem, aspoň posteľ v charite.Nikto si totiž nezaslúži byť na ulici v stave, pri ktorom už ani nemôžete povedať, že je to človek.Mesto o tejto pani vie už roky a nerieši ju.Čakajú, až sa o ňu postará zima alebo iný faktor a umrie.Neplatí daňe, nie je hodná žiťia.A veľa jej podobných prebýva na stanici, v parkoch.

No a mesto?Fotí sa v útulku pod heslom:Ako pomáhame bezdomovcom.Show na 2 hodiny a ideme domov.Sľuby?Sú to len prázdne slova.Lebo nikomu z nich sa to nemôže stať.Omyl!Každému sa to môže stať a každý, kto vidí a hneď odsúdi bezdomovca by sa mal zamyslieť.Prináleží mi právo súdiť ľudí?Zamyslel som sa najprv nad sebou?Nepomôžem aj takému človeku lebo pomôž blížnemu svojmu..?Ja viem, viem, my obyčajný ľudia na to nemáme páky a často len sami preživame.Ale dáme aspon nejaké to euro, kúpime takému človeku jedlo a v mojom prípade píseme mestu, aby sa konečne zobudilo.Treba začať konať, lebo na jar budú zas a znova štatistiky, koľko bezdomovcov zomrelo a obávam sa,že Košice budú v Top 3ke.Ale nejde len o Košice.Každý v tejto krajine, kto má možnosti by sa mal zobudiť a dať ľudom aspoň nejakú šancu prežit.Aj keď sú na ulici.

Anglický filozof a lekár John Locke povedal:Rozum uči všetkých ľudí, že sme si rovní a nezávislí.Pokúsme sa teda všetci, riadiť týmto..

Máte jeden like

25.10.2022

Minule sedím s kamoškou na káve. Boli sme asi jediné v miestnosti, ktoré nepozerali do mobilu. Pretože keď idete na kávu, chcete si predsa pokecať. Alebo som už staromódna? Doba je zvláštna.Ľudia už len celý deň trávia na sociálnej sieti. Fotky zo života ráno, na obed a večer. Zarábať cez Instagram je moderné, lebo nikdy nepôjdu do normálnej roboty. Aha, veď áno majú [...]

List premiérovi

27.09.2020

Milý pán premiér Matovič, pozerám TA3 a mám pocit, že žijeme dobu, kde človek pomaly nevie, či pojmy Áno a Nie nemajú rovnaký význam.Počujeme to každý deň z úst politikov.Ako veľmi sa snažia držať pri sebe v tejto tažkej dobe a bojovať proti Covidu. Keď obyčajný človek ráno vstáva o piatej a vie, že bude mať tažký pracovný deň, politik ešte spí.Keď [...]

Sny a realita

14.06.2020

Tento článok je pre všetkých, ktorí balancujú medzi snívaním a realitou.Pre všetkých, čo o sebe pochybujú a čo by aj mali na to, keby nie tie výhovorky.A nech je tento článok aspoň malou motiváciou pre všetkých, čo chcú sny pretaviť na realitu Sníval sa mi sen.Som v Austrálii na Bondi Beach, známa plaž v meste Sydney.Je tam nádherne, slnko krásny oceán a ja [...]

Fico, Blaha

Iniciatíva Munícia pre Ukrajinu vyzvala Fica, aby zdvojnásobil vyzbieranú sumu

29.04.2024 19:36

Zároveň premiéra vyzvali, aby sa jasne vyjadril a prehodnotil svoj postoj k českej iniciatíve.

Filip Kuffa

Demokrati namietajú účasť Gregora Kuffu na rokovaniach, jeho brat hovorí o výmysloch

29.04.2024 18:56

Ako príklad uviedla mimoparlamentná strana rokovanie k návštevnému poriadku Tatranského národného parku.

2024-04-26 slnko v sieti 007 foto zdenko hanout

Šéf Rady RTVS označil galavečer Slnko v sieti za politický míting opozície

29.04.2024 18:16

Igor Gallo pripomenul, že RTVS ako vysielateľ galavečera nesie v zmysle platnej legislatívy objektívnu zodpovednosť za obsah priameho prenosu.

sanitka,

Šiestačka v Maďarsku bodla nožom spolužiačku, vrtuľníkom ju odviezli do nemocnice

29.04.2024 18:03

Šiestačka si nôž priniesla z domu a mala ho schovaný v školskej lavici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 14456x
Priemerná čítanosť článkov: 1606x

Autor blogu

Kategórie