Založ si blog

Vždy budem premýšlať

Hovorí sa, že každý v živote niečo hľadáme.Často však musíme prejsť tŕnistou cestou, aby ste to našli, čo nás posunie ďalej.

Písal sa apríl 2016, keď som prišla druhý krát do Útulku Sv.Alžbety na Bosákovej ulici v Košiciach.Bolo to tažšie než prvýkrát, kedže ma tam už poznali a lahšie z dôvodu, že som vedela, do čoho idem.Trvalo takmer na deň presne tri roky, kým som sa odtiaľ dostala.Nie, nechcem v tomto článku písať o mne, prečo-načo-začo.Ide mi o to, aby som napísala, čo pre mňa znamená táto skúsenosť.V prvom rade som v tomto zariadení našla skvelých a obetavých ľudí, ktorí pracujú v tomto zariadení a dávajú mu všetko.Venujú sa klientom, pomáhajú, vypočujú.Často vybavia klientovi všetko, od občianskeho preukazu, až po dávku-dôchodok, prácu.Klobúk dole pred týmito ľudmi, pracujú vlastne za smiešne peniaze, ale robia to s láskou a odhodlaním.Je síce pravda, že nie každému sa dá pomôcť, pokial nechce, ale snažia sa..Ja osobne som našla v tomto zariadení cestu k Bohu a vôľu slušne a statočne žiť.Stála praca, slobodné rozhodovanie a pocit domova sú nenahraditeľné sučasti našich životov.Je úplne jednoduché z odstupom času pochopiť, že ľudia bez domova, žijúci v komunitných centrách sa hlavne snažia nájsť si tam nejaké priateľstvá, ktoré im často pomáhajú preklenúť tažké chvíle v takýchto zariadeniach.Pre mňa bolo dôležité priateľstvo s mojím sociálnym pracovníkom.Našli sme si ku sebe úžasnú cestu ako ľudia, čo majú veľa spoločných tém.Jednou z nich bola aj téma Boh, ktorú som zo začiatku šikovne odmietala, ale nakoniec mi práve tento človek ukázal cestu.Cesta, ktorá ma síce dlhú trasu, ale pokiaľ máte otvorené srdce a dokážete dávat lásku, tak sa nemáte v živote čoho obávať.

Pre mňa je momentálne dôležité a každý moment si to uvedomujem, aké mám štastie, že mám vlastný priestor a slobodu.Nové priateľstvá, ktoré tvoria v našich životoch tie pekné chvíle.Neviem z istotou povedať, či som našla konečne samú seba-kto to môže s istotou tvrdit, ale snažím sa o to.Tie 3 roky, ktoré som strávila v charitnom zariadení považujem ale za veľmi dobrú skúsenosť pre mńa, lebo som zistila, koľko veľa môžem dokázať a že aj v tých najtažšich chvíľach stači veriť.Láska v srdci pomáha viac, než akékoľvek množstvo penazí.Vždy budem premýšlať nad obdobím, ktoré som tam zažila a ktoré ma posunulo určite v mojom živote daleja čo je hlavne..Som za to vdačná a nezabudnem.

Máte jeden like

25.10.2022

Minule sedím s kamoškou na káve. Boli sme asi jediné v miestnosti, ktoré nepozerali do mobilu. Pretože keď idete na kávu, chcete si predsa pokecať. Alebo som už staromódna? Doba je zvláštna.Ľudia už len celý deň trávia na sociálnej sieti. Fotky zo života ráno, na obed a večer. Zarábať cez Instagram je moderné, lebo nikdy nepôjdu do normálnej roboty. Aha, veď áno majú [...]

List premiérovi

27.09.2020

Milý pán premiér Matovič, pozerám TA3 a mám pocit, že žijeme dobu, kde človek pomaly nevie, či pojmy Áno a Nie nemajú rovnaký význam.Počujeme to každý deň z úst politikov.Ako veľmi sa snažia držať pri sebe v tejto tažkej dobe a bojovať proti Covidu. Keď obyčajný človek ráno vstáva o piatej a vie, že bude mať tažký pracovný deň, politik ešte spí.Keď [...]

Sny a realita

14.06.2020

Tento článok je pre všetkých, ktorí balancujú medzi snívaním a realitou.Pre všetkých, čo o sebe pochybujú a čo by aj mali na to, keby nie tie výhovorky.A nech je tento článok aspoň malou motiváciou pre všetkých, čo chcú sny pretaviť na realitu Sníval sa mi sen.Som v Austrálii na Bondi Beach, známa plaž v meste Sydney.Je tam nádherne, slnko krásny oceán a ja [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 14449x
Priemerná čítanosť článkov: 1605x

Autor blogu

Kategórie